Monday, March 14, 2011

Sedapnyer....Kek Udang

Helo,
Hari nih nak share tentang my addicted food yang telah mnjadi dinner aku ini mlm..ngeh3x..aku kalau diikutkan leh amik mende nih hari-hari..tinggal lagi xde org yg nak melayan aku jek...nak makan mende nih kene pasang angan-angan dulu...kene susun ayat...yelah..numpang orang...kalau ler aku bole "gohet" kete sendiri..mmg ke situ jelah aku pegi...

Lepas tu kalo bole..aku x nak share-share...aku nak balun mende nih sensorang! tamak haloba kan aku nih..
Mende nih stakat nih aku cuma jumpa kat Tesco Plentong jek..tempat lain aku x jumpa lagi...

Sejarah makanan nih aku x dapat nak carik info dia..aku goooooogle..yang  keluar bukan-bukan..tahpaper...perghhhh misteri gak makanan kegumaran aku nih..yang aku tau cuma makanan nih asalnyer dari Pulau Pinang..merupakan salah satu makanan nyonya di sana..(correct me if i am wrong)

Yang buat aku konpius ngan makanan nih ialah..namanyer KEK UDANG.. tapi bila menengokkan rupe dia...jauh panggang dari api! xde rupa kek langsung! iras2 pun xde! siap crispy2 macam keropoks lagik! mmg aku konpius banget!

Kek udang nih di panaskan diateh pemanggang...mcm bakor otak2..or tauhu bakar...lepas tu di servekan ngan kuah rojaks petis...mmg terangkat beb!

Ia dijual dengan harga mampu milik!  Saiz kecik cuma Rm3.50 and Besau cuma 5 hengget jek! So, nak makan sampe overdose pun xpeh!
Aunty yg jual tu cam konpius2 bila aku snap gerai dia...mesti dia ingat aku nih wartawan..hihi
Ini Kek Udang yg menjadi idamanku...x dpt nk snap pic dia tgh di bakor sbb masa tu karen xde jap..(tempat panggang dia pake karen)...huhu
Awat burok benor gambo nih?? Tauhu bakor aku jadik hitam melengut!..
Harap maap..gambo kureng memuaskan..pki camera henpon jek...:P

Selamat menjamu mata!

Sekian, wassalam....

5 comments:

  1. Wah, memang nampak menyelerakan la...belum pernah cuba lagi ne tau...

    ReplyDelete
  2. wahhhhhh sedap nyeeee terliur ouhhhh.

    ReplyDelete
  3. x pernah mkn pown..bila akak buat nanti share2 la resepi tu yer

    ReplyDelete
  4. nak nak nak. Dia crispy ek? tak macam cucur udang? Kalau abang M nampak ni mesti dia suka! Akak balik bawak kat sini tau or bungkus bawak KL huhhhu! Take care sis!

    ReplyDelete
  5. sumaiyah, zyash: mmg sedap :)
    zubect: tu arr google2 x jumpa resep dia..huhu
    kak farish: insya Allah..balik mesia bila?

    ReplyDelete