Thursday, March 3, 2011

KAKI LENSA KE AKU NIH???

Helo!
Hari ni rasanya nk citer pasal minat baru yg dh lama x di sharekan....yelah....awal2 jek ari tu kemaruk dok share citer2 DSLR nih kat entry DSLR....trend? masa ngah dok belek Nikon D3100 time nk beli ngan cik Liza..lepas tu entry masa test2 power kamera baru :P kt sini My first shoot (testing2 1,2,3) ^_^

Bkn aku lupakan kamera tu...aku guna...kebanyakan pic aku post kt entry sumer dr D3100 ler...cuma xde lagi hasil tangkapan aku yg boleh dibanggakan lagi utk di bangga2kan kt sini..huhu

Aku syok sendirik jek sensorg ngan kamera tu..xde geng! paling pun citer2 ngan Cik Liza ms dlm van on the way balik keje,,,,citer2 ngan org len kang ada plak kene mkn kasut! Abisss!! asik citer DSLR ngan org yg x minat or xde nate alah tu..

Post2 hasil tangkapan (yg x berapa memberangsangkan tu) kt Facebook kang ada yg meluat..huhu..dikatakan poyo ler plak... :( haishhhhh....

Nasib baik ler satu hari aku di jemput oleh sahabat mi segera (sbb x sampai 2 minit pun kenal..nama pun x tau..dia tolong snapkan pic ramai2 kitaorg masa tu..huhuhu) ke satu group nih...group nih kat Facebook ler...hah! kat sini sumer nyer mempunyai kegilaan mengambik gambar...x kira korg ada kamera apa, waima kamera kotak pusing2 kan roll manual tu pun di terima kat sini tau! xde sistem2 kasta! Aku yg zero mero nih pun xde rasa tersisih...lagi plak aku mmg lgsung x kenal lg bersua muka dgn dorg nih...tapi dorg mmg best!
ni ler group KAKI LENSA..ms tulis entry nih last ahli kumpulan tu lah 102 kaki lensa!
So, aku dh ada ruang utk kegilaan baru aku nih (x tau ler aku gila mende nih sampe bila..huhu) xde ler aku syok sendiri sensorg post hasil tangkapan ke laut aku kt aku punya private wall...buat kene ludah jek dgn org yg x appreciate hasil seni! ceh!

Setakat nih xtvt group nih ialah pegi outing kt bukit lelayang pasir gudang ms Kite Festival. Tapi sedey...ms tu aku x dpt nk join...ada urusan kerajaan..huhuhu and now...dorg ngah buzy2 dok nk buat t-shirt utk group nih..

Dan.....sabtu nih aku akan join workshop photography utk dak2 hingusan mcm aku nih..best2x!! workshop nih pun aku jumpa kt group nih ler..ada sorg member group war2kan..thanks ya!
ni plak bengkel yg bakal aku join Sabtu nih..Weeeeeeeeeeeee
Last but not least...all the best to kawan2 baru di KAKI LENSA..nice knowing you all even we don't meet each other (yet to meet i hope :-))

Sekian, wassalam
p/s:sorry if my english is broken into pieces..huhu

9 comments:

  1. whoaaaa~! suke2..nnti kite jumpe ye....

    ReplyDelete
  2. TQ info pasal group kaki lensa ni.
    Ahkak pun baru nak kenal DSLR gak.
    Guna kamera entry level je,Canon D1000.

    ReplyDelete
  3. ye puteri..jumpa di sana :)
    inanur..moh..kt grup ni x malu nk bertanya :)

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Wow, betul-betul dah jadi trend dah menatang DSLR nih!

    ReplyDelete
  6. wah...bagus info nie..tq
    anak saya dah mula berjinak2 ngan fotografi...nnti bolehlah rujuk kat sini sahaja..

    ReplyDelete
  7. cayalah..zaman skarang, perempuan serba boleh! adik lelaki saye baru beli kamera yg harge 2k lebih..die sekarang mmg teruja la dgn camera die tu

    ReplyDelete