Thursday, October 7, 2010

Nasi Lemak Buah Bidara

Kerna kekasih..ku turutkan...
Ni ler rupe nasik lemak yg aku masak...yg tertonggok kt ateh nasik tu ikan blanak masin..kelasss taw rasa dia..
Mlm ni aku prepare nasik lemak utk dinner...tp yg aku nk story sebenornyer bukannyer pasal nasik lemak sgt...tp pasal sambal dia...aku buat sambal dia pakai "sayap sotong"....first time aku rasa sambal "sayap sotong" nih masa makan kt gerai Nasi Lemak Kukus Anggerik" (femes gak arr gerai nih kt jb) tp xde plak aku memasang angan2 nk masak "sayap sotong" nih...cuma kebetulan masa aku beli2 brg pasar kt Pasar SMART Jb...masa tuh aku kt dlm Midas Mart (supermarket yg ada kt dlm pasar SMART) aku terjumpa menda alah nih kat bahagian ikan2 bilis..ikan2 kering...xde lah mahal harga dia (dlm dua hengget lebih jek/100gm)...tu yg buat hati aku tergerak utk membelinyer n hari ni terealisasilah sambal "sayap sotong" aku... nk masak dia x yah rendam lama2...basuhjek dia dah lembut...recommended! Selamat mencuba!
ni ler rupe "sayap sotong" tu....
Rujukan gue
Hari ni xde rujukan2...100% ori..heheh

No comments:

Post a Comment