Tuesday, February 22, 2011

PiZZa Megi Kari BeRaPi!!

Helo!
As i mentioned before..klu aku dh kene isim masak..mmg ler 3-4 entry pasal rancangan masak jek yg aku post...layan jelah ok...

Mlm ni cipmuk tua aku buat spesel request nk kan aku masak "sesuatu" sebaik tiba umah..x nk ler aku menghampakan dia walaupun dia dh belasah nasik 2 pinggan+kuahkari mamak + ikan bilis goreng kt umah mak aku td...dgn aku plak x bermaya ketaq lutut (aku MC hari nih gara2 atit peyot smlm) aku gagahkan jugak diri ke dapur...huhu

resepi nih aku tuntut ms camping form 3 kt padang sekolah dulu2...berguna sampe skrg..turun temurun plak kt anak2..leh memikat hati mak mentua tau...huhu

Jom nengok caner membuatnyer...senang! pejam mata pun leh buat!

PiZZa Megi Kari BeRaPi!!

rempah dia tu campur ngan telur...godak2x mcm nk buat telur dadar...
mi megi nyer tu celur dulu..lepas tu toskan...
Gaulkan megi dan telur tadi rata2..
panaskan minyak sket..lepas tu buh campuran megi tadik kt dlm kuali x lengket...rata2 kan...
Cipmunk kenit nih mmg rajin nolong den kt dapur...
Tadaaaa!!! jadik dh...dorg siap tabur parmesan cheese kat ateh pizza nih...mmg dasyaaattttt!!! cuba jgn x cuba!

Sekian, wassalam... ^_^

6 comments:

  1. dear t'nie ...

    tq so much for your comments and follow my belog . my name is asyura . boleh panggil rara or syura ;)

    act i lame x berbelog sebabnye i morning sickness ... rindunye kat belog later i update insyAllah .

    thanks for d nice resepi ;) mmg x makan nasi skrg ni asik makan mee aje .. mesti cuba ini ;))

    t.care love :)

    ReplyDelete
  2. slm thnks rara
    sharing is caring so, cuba jgn x cuba :)
    u too, t. Care ya..

    ReplyDelete
  3. waaaa... kite dah cube..!! mantappp..!! hahahaha...

    ReplyDelete
  4. http://kapieartslover.blogspot.com/2011/02/pizza-megi-kari-dari-blog-follower-ke.html

    ENTRY PAGI NI DI'SHARE' DARI CERITA MEGI AWAK NI... :)

    ReplyDelete
  5. salam singgah.
    first dtg jenguk entry photography awk.
    skunk terjah kt sini plek.
    mmg memenuhi citarasa sy blog awk neyh.
    sy suke blog photography n masakan.
    keep it.:)
    jemput2 jengah blog sy.
    zatyzakarie.blogspot.com :)

    ReplyDelete
  6. wuyoo.. nampak sedap la kak. cayalah. following :)

    ReplyDelete