Monday, September 6, 2010

☠ Jangan biarkan diri anda di selubungi Missssterrri...huahahah!!

Heeheeheee!!
Baca bismillah..play muzik dulu...ok START your journey!




Kali nih aku nk bwk korg ke alam misteri plak..korg penah x mengalami benda pelik spnjang hidup korg..atau korg saspen sensorg..padahal xde mende pun..saje imaginasi korg..yelah dh tinggal sensorg..xde pape pn leh jd apa2..terbyg2 memacam..


Aku pn sama gak dr kecik...mcm2 dah alami..cuma kesahihannyer diragui...ms kecik2 dulu..umah kitaorg slalu jek owrg ketuk memalam n bg salam..bila bukak pintu..xde owrg kt luar..nih mmg sahih n seisi rumah jadik saksi..tp mmg xleh nk explain..tu blom dengar owrg cakar2 dinding dr luar umah ms kitaorg ngah tido..tp utk sedapkn ati..kitaorg anggap tu mungkin kucing or anjing liar yg cakar2..kwasan skolah plak..slalu jek ada bau2 kemenyan..yg itu mmg fakta! sbb sumer yg kt situ bau mende tu...bila masing2 dah terbau...sumer dia seribu bahasa...n sendri mau ingat ler..cabut lari!!!! org2 tua2 kt situ mmg ada cerita..kawasan umah aku tu dulu tempat tentera jepun sbb tu keras..ms aku duk sana..dlm thn 80an..kawasan tu byk hutan lg..n penduduk di sn teroka tanah tu termasuklah abah aku..tu baru citer misteri ms sekolah2 rendah..


Ms sekolah menengah plak aku duk kt asrama..owrg kata kt asrama lagi mcm2 citer hantu...tp xde plak mende2 pelik yg aku alami spanjang 2 taun duk kt asrama tu melainkan ada ler kakak 2 senior yg kena histeria...histeria ni pun satu hal..dr sumber penawar.com ada explain about histeria..histeria ni dikatakan bermula apabila seseorang tu memendam tekanan perasaan yg berpanjangan. ..hinggalah satu ketika, tekanan tu x mampu ditampung lg dan ketika itulah jiwa seseorg menjadi lemah dan mudah di rasuk unsur ghaib makhluk halus dan jin sehingga mereka meracau, melolong dan meronta-ronta...utk mengetahui lebih lanjut bolehlah ke penawar.com


Tapi pengalaman misteri yg agak hebat ialah ms melanjutkan pelajaran dikolej. Di situ aku dgn realnyer merasakan bagaimana katil digoyang...serius x tipu..katil tu bkn bergoncang..tp berayun2! berdiri bulu roma mengingatkannyer...tu blom dgn bunyi flush kt toilet fakulti...roomate kena cakar di  muka sampai calar2..ditindih dgn makhluk berbulu hitam..bunyi channel radio diubah2 ketika kitaorg tido (kitaorg mmg biarkan radio ON ms tido konon nk avoid dr dengar mende2 pelik..tup2x lainjadiknyer.."dia" pegi tukar2 siaran plak..huhu) Bunyi mesin taip jgn cakap..mmg almost every night "dia" dok menaip!...sampai satu tahap penghuni bilik kami yg seramai 8 owrg pakat tido sesama kt bwh sbb ketakutan....


Tp bila dah tua2 neh...lain plak misteri yg aku alami...mende nih aku alami bila larut mlm atau awal pagi...waktu yg sunyi dimana ketika itu aku blom lelap....aku slalu dengar bunyi guli2 jatuh melantun2..berderai atau di baling2...lg clear kt dinding...yg peliknyer saper yg nk main guli waktu2 cenggitu??xkan anak jiran aku hyper sgt?? bila aku citer2 ngan adik beradik aku..rupe2nyer dorg pun mengalami pengalaman yg sama! dr situ trigger aku untuk "Gooogle" misteri bunyi guli nih...dan alhasilnya...amat memeranjatkan aku! Ya Allah! Rupe2nyer ramai diluar sana mengalami pengalamn yg sama! Masya Allah,,,


Ada yg percaya dr sudut engineering its something to do ngan konkrit or tekanan udara dlm paip or besi mengembang.bunyi bearinglarrr...ada yg kata toyol...ada pula yg mengatakan bunyi guli adalah dr jin..ianya adalah salah satu dr gangguan jin...wallahualam....


berikut adalah link yg discuss bout bunyi guli..ada memacam!
Misteri bunyi guli pada siling
Gangguan bunyi guli
Bunyi guli dan kaitan dengan supernatural
Bunyi rantai dan guli
Bunyi guli kena seret

sebenornye banyak lagi..x larat nk link..kaalo nk lagi carik ler sendri ye..heheh

Sesambil lyn ler video hantu..wajib nengok!!


Yg neh lg serammmmm...aku yg ngah update blog nyaris2 kencundang....


Kalo korang enjoy ngan citer hantu..bolehlah kepoh2 kt website nih..
World's strangest "True" Ghost Stories
Gambar Hantu
Cerita-Cerita Hantu


No comments:

Post a Comment