Wednesday, May 18, 2011

Hadiah harijadi

Helo
On 4th June, is birthday my eldest cipmunk yg ke-8 thn..bujang dh anakku..yg pasti mesti ada celebration..x kira lah celebrate 3hari 3 mlm or only a slice of cake..yg penting ada sambutan.,nih yg susah bila dh diajar celebrate without fail every year..hurmmmm oklah anak masih 2lagi..klu berdedai-dedai..mau tiap2 bulan ada hari jadik..(aku dulu rasanyer sekali jek dibuatkan birthday potong2kek nih..x silap masa tu birthday yg ke-5thn..lps tu xde dah..)
Bila dh ada majlis harijadi mestiler nk ada hadiah kan? Nih lg satu masalah..aku sampai kekeringan idea nk bg hadiah kt dia..nk bg toy, ms x harijadik pn dia dpt toy..dr situ aku terpikir atas ketrlanjuran aku..terlalu kerap memberi, anak2 menjadi kurang menghargai di atas pemberian kita..makanya dh xde beza hadiah harijadi dgn pemberian hari2 biasa..tp mereka baru 8 dan 5 tahun..aku rasakan belum terlambat utk aku perbetulkan keadaan.
So, sekarang..aku kurang gula2 kn mereka dgn hadiah2 yg x kira masa..jadi sekarang anakku tertunggu2 hali lahir tiba..keterujaan lebih ketara sbb menantikan microskop impian ada dlm genggaman..

P/s: dia ngecek2 microskop tu dh lama dh..tinggal mak dia kuat x kuat jek menahan simpati nengokkan anak merayu meminta..wajar ke tindakan tu? Apa pun yg kita buat, tiada lain yg kita harapkn sebagai ibu bapa selain melihat anak2 membesar menjadi insan yg soleh dan berguna dunia dan akhirat..ibu love u both abg n adik



Sekian, wassalam
Published with Blogger-droid v1.6.8

No comments:

Post a Comment