Saturday, February 19, 2011

Puteris(klu byk ada 's' kan?) Pak Mail the blogger

Helo!
T'nie On The Blog in the house!!
Ini bkn post ciplak ok! w/pun adik aku dh post beberapa jam awal dr aku.. (T_T)...tp naiwaitu aku utk post kn subject nih lagi awal dr dia ok! so, konklusinyer...kaklong x kira! kaklong nk post gak!

Kalau korg nk tau..5 dr 7 anak2 pak mail sumernyer blogger2 cabuk belaka..(mak bapak aku bangga ke anak2 depa nih blogger??? tah dorg tak paham gamaknyer pekebendenyer blog2 nih..huhu)

Sejarah mulanya sekor2 anak pak mail berblog2 nih mulanya dr anaknya yg ke-6..Mimie Ismail....dialah perintis blogger dlm famili kitaorg...(besar lah tu lobang hidung aku ckp dia perintis...) so, disebabkan dia nih perintis...maka bab dlm jumlah kepala follower nih..kira dia leading arrr....(klu segmen bro BEN tu kira dialah satu2nyer yg layak joing SEGMEN : SAYA PUNYAI 100 - 500 FOLLOWERS dgn jumlah follower kira lepas paras2 hidung jek..yg len2x cuma leh joing ERR .. HYE . SAYA BLOGGER BARU ... jgn mare...nanti kene jual! kui3x)

Lepas tu aku (kak long dorg) plak ngekot jejak langkah adik aku...apa yg buat aku nk ber'blog'?? xde specific reason..nk cuba sesaje jek...lepas dh buat beberapa entry dan org mula membaca entry aku..masa tu mula rs seronok :D

Lepas aku..adik aku si JaJa(my 5th sister) start...followed by Miss Ieka(my 3rd sister) and lastly Lovely Leenda(my 4th sister)

Utk JaJa and Miss Ieka..apa yg trigger dorg utk berblog nih..ialah kerana Ummar Khaliff...kisah seorg baby yg kami angkat dan terpaksa di kembalikan semula kepada keluarga mereka..jadik bdak dua ekor nih jadikan blog sebagai platform utk dorg lepaskan rasa dorg...lepas tu mula dah merapu.....hihi....kalau nk tau pasal baby nih leh gi link kt bwh nih...

Lovely Leenda nih..dia buat blog sbb kata dia "ishh xleh jadik nih..sumer ada blog..aku pun nk wat blog gak ar" hah tu sebab wujudnya blog dia..

silalah klik kt link kalau korg nk survey2 apa yg dorg merepek mcm kerepek kt blog dorg...(entry dorg besh2x gak tau..hihi)


ilovethelittleones.blogspot.com (miss ieka)
Blog awek nih banyak berkisar ttg littleones dia yg comey2..keletah2x...(dia nih cikgu tadika)
kt bwh link story bout khalif from miss ieka
http://ilovethelittleones.blogspot.com/2011/02/masih-terasa-rindu.html


leendachinta.blogspot.com (Lovely Leenda)
Blog Lovely Leenda nih berkisar ttg xtvt peribadi...tp yg speselnyer...setiap entry di dtgkan dgn tips2 berguna dari "Dr Lurve" nk tau saper "Dr Lurve" tu..tanya sendri kt tuan tanah ok ^_^


jajasukemknjajan.blogspot.com (JaJa)
Blog dak JaJa nih..entry dia=perangai tuan dia..nengok jelah header dia..dh ckup menceritakan dia nih normal ke x normal (jgn mare!!) tapi bagusnyer blog awek bego nih..dia ada tutorial kraft2 tangan tau...contoh2 design mug ler...buat puzzle ler...

Link story about khaliff from JaJa
http://jajasukemknjajan.blogspot.com/2011/02/my-precious-ummar-khalif.html
http://jajasukemknjajan.blogspot.com/2011/02/ade-bau-die-lg-la.html

mylifemimie.blogspot.com (mimie ismail)
fuh! nih blog perintis nih! byk menceritakan xtvt peribadi...hal2 teenagers..yelah bebudak baru nk naik ler katakan...tapi ayat2 dia kelakar2 gak arr...lagi2 kalo dia gelar2kan akak kesayangan dia si JaJa tuh..hihi

last but not least ialah...belog aku ler....belog aku nih termasuk dlm kategori cacamarba...klu dtg isim nk masak...mmg post mari memasak ler yg masuk...ikut suke aku ler nk post apa..

utk link story about khaliff dr blog aku sila klik kt bwh nih
http://clothpuppet.blogspot.com/2011/02/temporary-happinesstake-it-while-you.html
http://clothpuppet.blogspot.com/2011/02/akak-konpiusss-ok.html
http://clothpuppet.blogspot.com/2011/02/bilalah-nk-abis-kan-citer-nih.html

3 comments: