Sunday, February 20, 2011

Pengat Keledek "Menyeman"...

nengokler sagooonyer..sungguh cacat!
tp yg spesel...aku buh sea coconut tau dlm ini pengatsss!hihi
Helo!
OK, hari nk citer pasal pengat keledek feberet aku masak petang tadi "menyeman"...huhu
Klu korg nk tau..aku mmg suka mkn pengat. Lagik2 klu pengat tu di perbuat dr keledek..
Kenapa hari ni aku dpt sawan nk masak pengat keledek???? Sebab semalam ptg aku terbau pengat yg dimasak oleh salah sorg jiran emak aku...aku x tau yg mn satu...sbb dia x hulur pun barang semangkuk! huh! bukan ke adap berjiran, kalau kita masak dan jiran terbau hawa2 masakan kita, kita kena beri sedikit makanan tu kat jiran...betol tak2x??
Korg tau x apa "menyeman" tu? 'nyeman kira mcm" "x jadik" arr...pengat keledek "nyeman"..maknanyer...pengat keledek yg aku masak td tu x jadik! huwaaa! (tp w/pun x jadik..rsnyer ttp superb! bkn aku yg ckp...org yg ckp..)
naper x jadik? 
1) sagoo besau2 yg ala2 pearl dlm cool blog tu..x kembang2x! hilang sabar aku nunggu! jadik bila mkn kene asing2kan sagoo tu...kira agak mencabar kesabaran ler ms nk menikmati pengat nih...


2) aku x jumpa mn tah keledek kt dlm pengat aku! dh hancuq leboq! abih..dok godak2 x henti2..huhu


Aku biasa msak pengat ok jek...hari nih jek..cuba korg nengok sejarah "pemengatan" aku klu x caya..huhu


Ni bubur gunting i made before...bkn tadi tau..nih tip top giler jadik! mcm ala2 kt restoran gitew..
nih plak aku masak ms buat open house last year tahun lepas..nengok sagoonyer..shining2..superb! (perasan...)
Moral of the story
Kita tidak sentiasa hebat! Ingat tu!


Sekian, wassalam...

3 comments:

  1. tape...masih ade lain kali~ XD gambatte kudasai!

    ReplyDelete
  2. menatang exchange link tu 'bear' namenyer, huk..huk ^^ jom follow & amek award dr cintabungablogspot ^^

    ReplyDelete